BLOG

Czy warto zaistnieć w social mediach?

Czy warto zaistnieć w social mediach

Czy warto zaistnieć w social mediach? Czy firmy i instytucje również powinny tam się zaprezentować? Czy warto w nie inwestować swój czas? Te pytania zadaje sobie wielu współczesnych przedsiębiorców.

Czym są social media?

Social media – to wszystkie media społecznościowe, które umożliwiają interaktywny dialog z klientem typu: facebook, google plus, pinterest, twitter …. To wszystkie te portale, bez których większość z nas od jakiegoś czasu nie potrafi żyć. Już ok 1/3 kobiet w wieku do 40 lat pierwsze chwile po obudzeniu parzy kawę, a następnie załącza facebooka i sprawdza co nowego pojawiło się na ich tablicy. Jeżeli znajdą tam wpis Twojej firmy – mogą być zainteresowane.

O popularności mediów społecznościowych świadczy liczba osób, które z nich korzystają. Hasło „nie ma Cię na facebooku nie istniejesz” staje się coraz bardziej prawdziwe.

Czy firmy powinny tam zaistnieć? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być oczywista.

Reklama w social mediach dla firmy to idealne miejsce na zwiększenie swoich zysków.

Jak jednak skutecznie prowadzić taką reklamę?

1. Treści, które publikujemy, powinny być zwięzłe i ciekawe;

2. Powinny być publikowane regularnie i wtedy kiedy najwięcej osób może je przeczytać. Często mówi się, że idealnym momentem na publikację jest środa godzina 11:00. Hmm tylko, że wszyscy o tym widzą i Twoje posty wcale nie mają już największego zasięgu, giną gdzieś w morzu publikacji. Obserwuj statystyki – możesz korzystać z tych, które oferuje sam facebook, możesz korzystać również z gotowych opracowań np. : http://blog.kissmetrics.com/science-of-social-timing-1/, ale ostateczne wnioski musisz wyciągnąć sam. Zastanów się kiedy aktywni są użytkownicy do których chcesz trafić. Sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski. a z pewnością wypracujesz idealne rozwiązanie.

3. Dodawaj do swoich wpisów zdjęcia, filmy, grafikę: nikt nie ma teraz czasu, wszystko przeglądamy szybko, pobieżnie. Zatrzymujemy się, gdy coś szczególnie zwróci naszą uwagę. Nie będzie to oczywiście tekst, tylko ciekawa grafika.

4. Rozmawiaj z fanami: zadawaj pytania, konsultuj się, wdrażaj ciekawe pomysły. Media to nie monolog – to dialog. Nie zapominaj o tym;

5. Skorzystaj z geotargetowania: ograniczaj widoczność swoich postów tylko do niektórych miast.

6. zachęcaj do polubienia swojej strony: nie kupuj fanów (są aukcje, które to umożliwiają, ale często zakupieni w ten sposób fani to konta fikcyjne, albo osoby, które nie będą zainteresowane Twoją stroną ). Zdobywaj swoich fanów wśród znajomych, rodziny, starych kolegów ze szkoły. To najlepszy sposób na poszerzenie grona fanów w sposób naturalny. Organizowane konkursy oraz udzielane rabaty dla osób, które polubią Twoją stronę z pewnością również zwiększą ilość polubień.

7. Facebook to nie wszystko, nie zapominaj o dodawaniu postów w google plus, twitterze, blipie. Nigdy nie wiadomo gdzie najchętniej przebywają Twoi potencjalni klienci.

8. Masz produkty, które warto pokazać, zrób dobre zdjęcia i zamieść je na facebooku, pintereście, googlach. Pokaż to co masz, pochwal się, a później zacznij to sprzedawać.

W Polsce sprzedaż przez social media nie jest jeszcze tak popularna jak w Stanach, ale to z pewnością kwestia czasu. Ważne, żebyś był do tego przygotowany już dziś.

Nie ma więc na co czekać, tylko do dzieła!

Możliwość komentowania została wyłączona.