BLOG

Jak dodać wpis na bloga?

poltradetech

Każda firma, która chce aby jej strona znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania google powinna prowadzić swojego bloga. O tym wie już każdy. Na blogu możemy zaprezentować swój profesjonalizm, przedstawić swój towar, zaprezentować swoje usługi. Aby jednak nasz wpis osiągnął swój cel – musi być odpowiednio napisany. Pod kątem SEO. Ale od początku. Dzisiaj o tym jak utworzyć nowy wpis.

Jak dodać wpis na bloga?

Po zalogowaniu do panelu administracyjnego, odnajdujemy w naszym menu WPISY i wybieramy Dodaj nowy.

jak doda wpis na bloga

Oczywiście zaczynamy od wpisania tytułu.

Jaki powinien być dobry tytuł naszego wpisu?

Tytuł, który tutaj wpiszemy musi przyciągnąć czytelnika, zachęcić do przeczytania całości. Dość często tytuły są sformułowane w formie pytania. A sam artykuł stanowi odpowiedź na to pytanie. Taka forma zachęca czytelnika do poznania całej treści.

„Jak napisać dobry artykuł na bloga? ” , :Jak dodać wpis na bloga? „, „Jak rozwinąć swoją firmę? „, „Jak mówić, aby dzieci nas słuchały?”.

Innym sposobem na stworzenie tytułu to wykorzystanie cyfr: „5 najlepszych pomysłów na prezent”, „8 kroków do wypozycjonowania strony”.

Tworząc tytuł, warto wziąć pod uwagę słowa kluczowe, po których będziemy pozycjonowali dany wpis. Warto podglądać konkurencję, jakie tytuły wykorzystują.

Lenka Istvanova stworzyła wzór na idealny tytuł. Oto on:

Liczba + Przymiotnik + Słowa kluczowe + Racjonalne uzasadnienie + Obietnica

Warto skorzystać z tego wzoru, pamiętając jednak o tym, ze nasz tytuł nie może być za długo – najlepiej żeby mieścił się w ok 55 znakach.

Dobry tytuł to połowa sukcesu. Najważniejsza jest jednak treść naszego wpisu. Przechodzimy więc niżej, aby stworzyć nasz pierwszy artykuł. Samo pisanie odbywa się jak w każdym edytorze tekstu.

Treść artykułu

Cały nasz tekst powinien mieć ok 400-500 słów. Dłuższy tekst lepiej podzielić na dwa wpisy. Pierwsze trzy zdania naszego wpisu powinny stanowić wstęp – zajawkę naszego artykułu. Te trzy zdania powinny streścić zawartość całego naszego artykułu. Oddzielamy je od całego artykułu wybierając z menu ikonkę z numerem 4.

menu

W ten sposób dodamy do naszego artykułu zachęcenie – CZYTAJ WIĘCEJ.

Teraz już pozostało nam tylko napisać ciekawy artykuł, który nie tylko pomoże w budowaniu świadomości marki, ale również zwiększy konwersję na naszej stronie.

Sam artkuł powinien być podzielony na części odpowiednio rozłożonymi nagłówkami od H2 do H4 (na rys. nr 2).  Nagłówki H2 stanowią śródtytuły, a pozostałe pozwalają podzielić nasz wpis na mniejsze fragmenty.

Hiperłącza

Bardzo ważną rzeczą w naszym wpisie są linki do podstron naszej strony, lub do innych stron. Dodajemy je, zaznaczając tekst, który ma być linkiem i klikamy w ikonkę z nr 3. Wewnętrzne linkowanie, powinno połączyć podstrony naszej strony w jedną całość. Pomoże to wyszukiwarkom indeksować naszą stronę i klasyfikować pod określone słowa kluczowe. To już jednak temat na odrębny artykuł.

Obrazy

tekst alternatywny obrazu

 

„Jeden obraz znaczy więcej niż 1000 słów”.

Dlatego nasz wpis nie może obejść się bez grafiki. Grafiki, którą możemy wstawić klikając w DODAJ MEDIUM (rys 1).

Nasza grafika powinna być jednak odpowiednio przygotowana do wstawienia do wpisu. Jej rozmiar nie powinien przekraczać 100kB. Jeżeli nasze grafiki mają większy rozmiar, można skorzystać z programu TINY PNG. Program wykorzystuje inteligentne techniki kompresji stratnej, które zmniejszą rozmiar naszych plików bez widocznej utraty jakości.

Dodajemy zoptymalizowany obraz do naszego wpisu, nie zapominając o tym, aby tytuł naszego obrazu nie zawierał polskich znaków oraz spacji. Konieczny jest również tekst alternatywny. Tutaj powinniśmy wpisać to, co pojawi się na naszej stronie, jeżeli z jakiegoś powodu oraz nie będzie mógł być wyświetlony. Tekst alternatywny jest również odczytywany przez syntezatory, jeżeli z naszej strony korzystają osoby słabiej widzące. W tekście alternatywnym możemy zamieścić również słowo kluczowe. Przewodnik google dla Webmasterów mówi o tym opisie: ” opisowy tekst zastępczy”. Wyszukiwarki korzystają również z tego własnie opisu, aby lepiej ocenić naszą witrynę.

Dzięki odpowiedniemu opisowi, Bot google, który wejdzie na naszą stronę będzie wiedział co znajduje się na naszym zdjęciu i będzie mógł ten obraz również zaindeksować.

A oto nam przecież chodzi prawda?

Należy również pamiętać o obrazie, który wstawimy jako obrazek wyróżniający nasz wpis. Nie powinien się on znajdować w treści naszego wpisu, ale powinniśmy go dodać wykorzystując do tego okienko po prawej stronie – OBRAZEK WYRÓŻNIAJĄCY – Wybierz obrazek wyróżniający. Zasada dodawania obrazka wyróżniającego jest dokładnie taka sama, jak w przypadku obrazów dodawanych bezpośrednio we wpisie.

Nasz artykuł jest gotowy. Możemy go opublikować.

publikowanie wpisu

Zanim jednak klikniemy w przycisk OPUBLIKUJ musimy jeszcze zaznaczyć w oknie KATEGORIE (po prawej stronie naszego okna) tą kategorię, do której ma

być przypisany nasz wpis. Teraz pozostało nam już tylko opublikowanie naszego wpisu.

Jeżeli jednak chcielibyśmy jeszcze coś dopisać, poprawić, sprawdzić przed publikacją, wpis możemy zapisać jako SZKIC. Klikając w Zapisz szkic,

nasz wpis będzie cierpliwie czekał, aż postanowimy go OPUBLIKOWAĆ.

Możemy również zaplanować publikację naszego artykułu klikając w Edytuj obok Opublikuj natychmiast i ustawiając datę, kiedy będziemy chcieli, aby nasz wpis został zaprezentowany czytelnikom.

Możemy również ustawić, kto może być czytelnikiem naszego wpisu klikając w Edytuj obok Dostępność. Tutaj możemy ustawić hasło, które przekażemy tylko tym osobom, z którymi będziemy chcieli podzielić się informacjami z naszego artykułu.

Gdy wszystko jest gotowe, klikamy w OPUBLIKUJ i …. nasz wpis już widnieje na naszym blogu.

Mama nadzieję, że ten wpis ułatwi Wam wprowadzanie treści na bloga i promowanie swojej firmy.

Jak dodać wpis na bloga?

Teraz to już banalnie proste.

Jednak swojego bloga musisz prowadzić systematycznie. Jeżeli nie masz na to czasu możesz zlecić tę usługę nam.

Prowadzimy profile firmowe na Facebooku, Instagramie, Google,  YouTubie. Zbudujemy społeczność wokół Twojej marki